This high-performance, state-of-the-art aluminum material is made predominantly from 6011 alloy and delivers best-in-class strength-to-weight ratios. The frameset features advanced welding technologies for a high-performance ride quality.
Trouvez votre rythme sur les sentiers techniques. Avec une géométrie ajustable, la possibilité de changer la taille de la roue arrière et une nouvelle suspension arrière Maestro de 140 mm, ce VTT polyvalent roule avec confiance et contrôle sur les singletracks.
Facteurs Clés de Performance
Suspension mise à jour
Un nouveau système de suspension arrière Maestro offre aux adeptes de sentiers une suspension arrière de 140 mm. L'amortisseur monté sur trunnion et le bras oscillant composite forgé avancé travaillent ensemble pour offrir une plus longue course, procurant une sensation active et fluide ainsi qu'une rigidité accrue dans le châssis. La suspension arrière est associée à une fourche à 150 mm de débattement pour une confiance et un contrôle supérieurs sur les singletracks techniques.
Géométrie de sentier ajustable
Une puce pivotante Maestro à trois points permet aux pilotes d'ajuster la géométrie du cadre selon leur style de pilotage et le terrain. Avec le réglage 'high', votre vélo se trouve plus haut pour les terrains techniques et étroits. En position 'low', le tube de direction devient plus plat et le boîtier de pédalier s'abaisse, idéal pour une conduite sûre à des vitesses plus élevées. La position 'middle' est neutre. De plus, avec la nouvelle puce pivotante de direction, vous pouvez ajuster la por
Options de roue arrière
Tous les modèles sont livrés avec des roues de 29 pouces à l'avant et à l'arrière, mais la puce pivotante vous permet de choisir une configuration de roue mixte avec une roue arrière de 27,5 pouces. La roue arrière standard de 29 pouces optimise la stabilité et les capacités de franchissement, tandis qu'une roue de 27,5 pouces offre une sensation plus agile et vive, ainsi qu'un espace plus important entre la selle et le pneu arrière. Certains pilotes préfèrent cette configuration "mullet" pour r
Aluxx SL Aluminum
Maestro Suspension
Four strategically positioned pivot points and two linkages all work together to create a single floating pivot for the most active, efficient and independent suspension system.
Advanced Forged Composite
A high-pressure molding process is used to produce a complex shaped carbon-fiber upper rocker arm that is lighter, stiffer and stronger than an aluminum version.
Adjustable Frame Geometry
Flip chip adjustability lets you switch between two settings depending on the terrain you are riding. You can select a 64.4, 64.8 or 65.1-degree head angle and corresponding 76.8, 77.2 or 77.5-degree seat tube angle, resulting in a 40, 35 or 30mm bottom bracket drop (size medium).
Reach Adjust
Three-position flip chip at the headset lets riders dial in cockpit dimensions and geometry. This modular system helps fine tune the bike’s handling and rider position using two positioning chips that can be removed and swapped to achieve a Short (-5mm), Mid (0mm) or Long (+5mm) reach.
Rear Wheel Options
Riders can choose either a 29- or 27.5-inch rear wheel, paired with a 29-inch front wheel. The larger 29-inch option improves stability and roll-over capabilities, while the 27.5 option delivers a more agile, snappier feel. It’s a quick and easy way to adjust the bike’s handling and feel.
Frame Storage
New integrated frame storage inside the down tube makes it easy to carry tools, snacks and other essentials. Mounts below the top tube offer an additional option for storage.
MegaDrive
A massively oversized bottom bracket area features a fully integrated, 92mm wide design. Asymmetric chainstays provide additional stiffness on the driveside and increased stability on the non-driveside.
Integrated Frame Protection
The driveside chainstay and down tube feature more robust protection against rocks and other trail debris compared to the previous generation.
Boost Technology
Wider hub spacing (110mm front/148mm rear) results in stiffer wheels for added control plus more tire clearance and an improved chainline for optimal drivetrain performance.
Giant Tubeless System
Integrated Tubeless WheelSystem and tires deliver improved efficiency, comfort and control in the most user-friendly and reliable system.