High-performance grade raw carbon is used to produce this custom frame material in our own composite factory. The mainframe and rear swingarm are handcrafted with monocoque construction for optimized stiffness-to-weight and an ultra-responsive ride quality.
Flottez vers le haut sur les ascensions techniques et descendez en douceur sur les descentes cahoteuses. Ce tout nouveau VTT trail entièrement en carbone vous offre une suspension arrière Maestro de 140 mm et la possibilité d'effectuer de nombreux réglages. Vous pouvez ajuster la géométrie du cadre et modifier la taille de la roue arrière en fonction du terrain.
Facteurs Clés de Performance
Plus de débattement
La nouvelle suspension arrière Maestro ajoute 5 mm de débattement par rapport à la génération précédente, passant de 135 mm à 140 mm. Un amortisseur monté sur trunnion et un bras oscillant composite forgé avancé se combinent pour offrir une course plus longue avec une sensation souple et active. La suspension arrière est associée à une fourche à 150 mm de débattement pour une confiance et un contrôle supérieurs sur les terrains techniques.
Géométrie de trail ajustable
Une puce pivotante Maestro à trois points permet aux pilotes d'ajuster la géométrie du cadre selon leur style de conduite et le terrain. Avec le réglage "high", votre vélo est plus haut pour les terrains techniques et étroits. Avec le réglage "low", le tube de direction devient plus plat et le pédalier s'abaisse, idéal pour une conduite confiante à des vitesses plus élevées. La position "middle" est neutre. De plus, avec la nouvelle puce pivotante de direction, vous pouvez ajuster la portée pour
Options de roue arrière
Tous les modèles sont livrés avec des roues de 29 pouces à l'avant et à l'arrière, mais la puce pivotante vous permet de choisir une configuration de roue mixte avec une roue arrière de 27,5 pouces. La configuration standard optimise la stabilité et la capacité à franchir les obstacles, tandis qu'une roue arrière de 27,5 pouces offre une sensation plus agile et plus de dégagement entre la selle et le pneu. Certains pilotes préfèrent cette configuration "mullet" pour rouler sur des terrains techn
Advanced Composite
Maestro Suspension
Four strategically positioned pivot points and two linkages all work together to create a single floating pivot for the most active, efficient and independent suspension system.
Advanced Forged Composite
A high-pressure molding process is used to produce a complex shaped carbon-fiber upper rocker arm that is lighter, stiffer and stronger than an aluminum version.
Adjustable Frame Geometry
Flip chip adjustability lets you switch between three settings depending on the terrain you are riding. You can select a 64.4, 64.8 or 65.1-degree head angle and corresponding 76.8, 77.2 or 77.5-degree seat tube angle, resulting in a 40, 35 or 30mm bottom bracket drop (size medium).
Reach Adjust
Three-position flip chip at the headset lets riders dial in cockpit dimensions and geometry. This modular system helps fine tune the bike’s handling and rider position using two positioning chips that can be removed and swapped to achieve a Short (-5mm), Mid (0mm) or Long (+5mm) reach.
Rear Wheel Options
Riders can choose either a 29- or 27.5-inch rear wheel, paired with a 29-inch front wheel. The larger 29-inch option improves stability and roll-over capabilities, while the 27.5 option delivers a more agile, snappier feel. It’s a quick and easy way to adjust the bike’s handling.
Frame Storage
New integrated frame storage inside the down tube makes it easy to carry tools, snacks and other essentials. Mounts below the top tube offer an additional option for storage.
MegaDrive
A massive down tube and oversized top tube work in unison to provide superior front end lateral and torsional stiffness. The precisely engineered, rectangular shaped down tube yields unprecedented steering precision and pedaling performance.
Integrated Frame Protection
The driveside chainstay and down tube feature built-in protection against rocks and debris. A clear 3M protective strip on the underside of the head tube/down tube junction protects the frame when it’s loaded onto a shuttle vehicle.
Boost Technology
Wider hub spacing (110mm front/148mm rear) results in stiffer wheels for added control plus more tire clearance and an improved chainline for optimal drivetrain performance.
Giant Tubeless System
Integrated Tubeless WheelSystem and tires deliver improved efficiency, comfort and control in the most user-friendly and reliable system.